INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH PACJENTÓW
W związku z wejściem w życie od dnia 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO informujemy:
I Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest:
Imedica Centrum Medyczne A.Kondracka, B.Kondracki, M.Tomaszewski Spółka Jawna z siedzibą w Lublinie ul Leszczyńskiego 60 lok 58
Email: [email protected], tel: 733 700 815
Pytania dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Imedica Centrum Medyczne, w tym przysługujących Państwu praw prosimy kierować na adres/telefon/email:
Email: [email protected], tel: 733 700 815
II Dane osobowe pacjenta przetwarzamy w następujących celach:
- zawarcia i wykonania umowy, o ile korzystają Państwo z prywatnej opieki medycznej (podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Imedica Centrum Medyczne związanych z udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych i wykonywaniem działalności leczniczej (podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO); w zależności od świadczeń medycznych, z których pacjent korzysta przetwarzamy dane osobowe m.in. w celu:
- udzielania świadczeń zdrowotnych;
- prowadzenia dokumentacji medycznej;
- udostępniania dokumentacji medycznej pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez niego;
- weryfikacji tożsamości pacjenta przed udzieleniem świadczenia, udostępnieniem dokumentacji medycznej bądź udzieleniem informacji jego dotyczących;
- rozliczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia z tytułu udzielonych świadczeń opieki zdrowotnej;
- wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Imedica Centrum Medyczne (podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f. RODO), tj. m.in. w celu:
- umawiania i odwoływania wizyt w naszej jednostce;
- prowadzenia postępowań wewnętrznych mających na celu zapewnienie zgodności działań Imedica Centrum Medyczne i jego pracowników z przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami;
- prowadzenia postępowań spornych, a także postępowań przed organami władzy publicznej, w tym w celu dochodzenia oraz obrony przed roszczeniami;
- prowadzenia rachunkowości oraz realizacji ciążących na Imedica Centrum Medyczne obowiązków podatkowych (np. rachunki za wykonane przez nas usługi, co może się wiązać z koniecznością przetwarzania danych osobowych pacjenta)
- W przypadku udzielenia przez pacjenta zgody na przetwarzanie danych osobowych jego dane będą przetwarzane w zakresie i celu określonym w treści zgody.
IV Dane osobowe pacjentów mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców:
- innym podmiotom leczniczym, współpracującym z Imedica Centrum Medyczne w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności opieki zdrowotnej,
- dostawcom usług zaopatrujących Imedica Centrum Medyczne w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz zarządzanie organizacją (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, dostawcom sprzętu diagnostycznego, firmom kurierskim i pocztowym),
- dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających Imedica Centrum Medyczne w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności kancelariom prawnym, firmom windykacyjnym),
- osobom upoważnionym przez pacjentów w ramach realizacji praw pacjenta.
V Dane osobowe nie są przekazywane do państw trzecich.
VII Okres przechowywania danych osobowych
- Jeżeli pacjentowi utworzono dokumentację medyczną, to dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany prawem, zgodnie z wymaganiami określonymi w Ustawie z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz.U. z 2016 r. poz. 186) tj. co najmniej przez okres 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu.
- Z zastrzeżeniem tego terminu, jeżeli dane były przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) przetwarzane dane w tym celu przechowywane są przez okres do przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego.
- Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzane są przez 5 lat liczonych od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
VIII Prawa przysługujące pacjentom, których dane osobowe są przetwarzane przez Imedica Centrum Medyczne
- W związku z przetwarzaniem przez Imedica Centrum Medyczne. danych osobowych pacjentów przysługuje im prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do swoich danych,
- żądania od Administratora ich sprostowania,
- żądania od Administratora usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych do innego administratora danych,
- Pacjentowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
IX Informacja o obowiązku zbierania i przetwarzania danych osobowych przez Imedica Centrum Medyczne
- Korzystanie z usług przychodni jest w pełni dobrowolne, jednakże jako podmiot leczniczy Imedica Centrum Medyczne. jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. W takim przypadku niepodanie danych może skutkować odmową rezerwacji wizyty i udzielenia świadczenia zdrowotnego.
- Ze względów rachunkowych czy podatkowych Imedica Centrum Medyczne posiada obowiązek prawny przetwarzania danych pacjentów, brak podania wymaganych danych może skutkować np. niemożnością wystawienia faktury czy imiennego rachunku na rzecz pacjenta.
- Jeżeli pacjent podaje swój numer telefonu czy adres e-mail, odbywa się to na zasadzie dobrowolności – ich niepodanie nie będzie skutkowało odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego, lecz pacjent nie otrzyma potwierdzenia wizyty lub nie będzie miał możliwości odwołania jej drogą telefoniczną.
- Wyrażenie którejkolwiek ze zgód marketingowych również odbywa się na zasadzie dobrowolności. Oznacza to, że odmowa ich udzielenia nie uniemożliwia skorzystania z usług administratora i jednocześnie pacjent ma prawo do odwołania wyrażonej zgody w dowolnej chwili.
X Dane osobowe nie stanowią podstawy do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.